Postępowania w trybie podstawowym

Postępowanie zakupowe Parafii Rzymskokatolickiej pw. Chrystusa Dobrego Pasterza w Orchowie na: "Remont i rewaloryzację kościoła pw. Św. Marcina w Linówcu."

 

Orchowo, dnia 03.11.2023r.

 

POSTĘPOWANIE ZAKUPOWE

 

1.    Nazwa i adres Zamawiającego:

Parafia Rzymskokatolicka pw. Chrystusa Dobrego Pasterza

ul. Powstańców Wielkopolskich 1

62-436 Orchowo

Zaprasza do udziału w postepowaniu na:

„Remont i rewaloryzacja kościoła pw. Św. Marcina w Linówcu”

2.    Przedmiot zamówienia:

2.1.   Prace budowlano – konserwatorskie polegające na remoncie kościoła pw. św. Marcina w Linówcu, w tym m.in.:

- roboty rozbiórkowe,

- remont dachu (gontu),

- remont ścian zewnętrznych i elewacji drewnianej,

- cokół i opaska,

- remont ścian i sufitu,

- remont podłogi,

- stolarka.

2.2.   Zakres robót został szczegółowo określony w zatwierdzonym przez Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Poznaniu projekcie budowlanym – w załączeniu.

2.3.   Prace należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami dotyczącymi przedmiotu zamówienia, w szczególności zgodnie z ustawą z dnia 23 lipca 2003r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami. Prace muszą zostać wykonane wyłącznie z użyciem materiałów wysokiej jakości, przeznaczonych do pracy przy zabytkach i dostosowanych do przedmiotu zamówienia. Oferenci zobowiązani są do przedstawienia na żądanie Zamawiającego listy materiałów (rodzaj materiału, producent oraz oznaczenie pozwalające jednoznacznie zidentyfikować materiał), które planują wykorzystać przy prowadzeniu prac. Weryfikacja dopuszczenia przedstawionych materiałów oraz ewentualnych zamienników dokonana zostanie przez uprawnionego przedstawiciela Zamawiającego. Dla uniknięcia wątpliwości dodaje się, że Zamawiający nie narzuca zastosowania materiałów konkretnych producentów, a badać będzie wyłącznie walory jakościowe propozycji oraz ich dostosowanie do przedmiotu zamówienia.

2.4.   Złożenie oferty wiąże się z zobowiązaniem do wykonania prac zgodnie ze wszelkimi przepisami prawa (prawo budowlane, w tym przepisy wykonawcze dotyczące BHP, zabezpieczenia miejsca wykonywania prac, zastosowania stosownych oznaczeń itp.) oraz  do fizycznego udziału w odbiorach. Po stronie Zamawiającego leży wyłącznie wykonywanie obowiązków inwestora, które zgodnie z prawem mogą być wykonywane przez inny podmiot.

2.5.   Każdy etap planowanych prac musi wcześniej zostać uzgodniony z konserwatorem zabytków.

2.6.   Oferent, w przypadku wyboru jego oferty, udzieli gwarancji umownej na wykonane prace na okres nie krótszy niż 5 lat.

 

3.    Tryb udzielenia zamówienia:

3.1.   Zamówienie jest dofinansowane ze środków Rządowego Programu Odbudowy Zabytków na podstawie wstępnej promesy nr RPOZ/2022/10553/PolskiLad

3.2.   Niniejsze postępowanie zakupowe nie podlega przepisom Prawa zamówień publicznych.

3.3.   Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia postępowania na każdym jego etapie, bez podania przyczyny.

3.4.   Zamawiający zastrzega sobie prawo do wystąpienia z zapytaniem dotyczącym dodatkowych informacji, dokumentów lub wyjaśnień w szczególności w związku z weryfikacją oświadczeń złożonych przez oferentów.

3.5.   W uzasadnionych wypadkach, w każdym czasie, przed upływem terminu składania ofert, Zamawiający może zmodyfikować lub uzupełnić treść zaproszenia do składania ofert.

3.6.   Niniejsze zaproszenie do składania ofert nie zobowiązuje Zamawiającego do zawarcia umowy.

3.7.   Złożenie oferty jest jednoznaczne z zaakceptowaniem bez zastrzeżeń treści niniejszego zapytania ofertowego.

3.8.   Każdy oferent może złożyć tylko jedną ofertę.

 

4.    Termin realizacji zamówienia:

4.1.    Przewidywany termin wykonania zamówienia: 11 miesięcy od podpisania umowy.

 

5.         Opis sposobu przygotowania oferty:

5.1.   Oferent powinien sporządzić ofertę w języku polskim na formularzu ofertowym załączonym do niniejszego zapytania (załącznik nr 1 do postępowania zakupowego).

5.2.   Ofertę należy dostarczyć do siedziby Urzędu Gminy Orchowo, ul. Kościuszki 6, 62-436 Orchowo; w zamkniętej kopercie z opisem: „Remont i rewaloryzacja kościoła pw. Św. Marcina w Linówcu”

5.3.   Do oferty należy załączyć: aktualny odpis z właściwego rejestru oraz wymagane oświadczenia.

5.4.   Oferta musi być podpisana przez osobę  lub osoby uprawnione do występowania w obrocie prawnym w imieniu oferenta, przy czym podpis musi być czytelny lub opisany pieczątkami imiennymi. Osoba podpisująca ofertę musi być upoważniona do reprezentowania Oferenta. W przypadku jeśli prawo reprezentacji nie wynika z publicznych rejestrów jak CEIDG albo KRS, oferta do której nie dołączono pełnomocnictwa będzie uznana za nieważną.

5.5.   Oferty złożone po wyznaczonym terminie nie będą brały udziału w postepowaniu, zostaną zwrócone oferentom bez otwierania.

5.6.   Zamawiający wezwie oferenta jednokrotnie do uzupełnienia oferty o brakujące dokumenty.

5.7.   Kopie dokumentów muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez osobę/osoby składające ofertę.

5.8.   Wykonawcy ponoszą wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.

5.9.   Za termin złożenia oferty przyjmuje się termin dostarczenia oferty do Zamawiającego (nie decyduje data nadania listu poleconego), w tym godzinę dostarczenia.

 

6.         Szczegółowe warunki wymagane od Wykonawcy:

6.1.   Posiadają wiedzę i doświadczenie

Powyższe kryterium będzie uznane za spełnione w przypadku wykazania, że oferent wykonał w ciągu ostatnich 3 lat co najmniej dwie roboty budowlano-konserwatorskie, polegające na remoncie obiektu o konstrukcji drewnianej, wpisanego do rejestru zabytków, w zakresie dotyczącym konstrukcji więźby dachowej i pokrycia dachowego z gontu drewnianego o pow. dachu nie mniejszej niż 300,0 mkw oraz wartości nie mniejszej niż 450 000,00 zł brutto każda oraz co najmniej jednej roboty budowlano-konserwatorskiej, polegającej na remoncie obiektu o konstrukcji drewnianej, wpisanego do rejestru zabytków, w zakresie dotyczącym remontu ścian zrębowych o wartości nie mniejszej niż 450 000,00 zł brutto.

6.2.   Dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia

Powyższe kryterium będzie uznane za spełnione w przypadku wykazania, że oferent dysponuje:

1.       Osobą posiadającą kwalifikacje dopuszczające określone w art. 37 a ust. 1 Ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2022r. poz. 840 ze zm.),

2.       Osobą posiadającą kwalifikacje uprawniające do przyjęcia obowiązku kierowania pracami budowlanymi przy zabytkach nieruchomych godnie z art. 37c ww. ustawy wraz z zobowiązaniem do faktycznego przyjęcia tych obowiązków w przypadku wyboru oferty.

3.       Osobą posiadającą odpowiednią wiedzę i doświadczenie. Powyższe kryterium będzie uznane za spełnione w przypadku wykazania, że oferent dysponuje osobą, która posiada odpowiednie kwalifikacje wskazane w pkt. 6.2. podpunkt 1 i 2 oraz, że osoba ta wykaże się znaczącym dorobkiem zawodowym, tzn. wykonywała obowiązki kierownika budowy lub inspektora nadzoru przy robotach budowlano- konserwatorskich, polegających na remoncie co najmniej 10 obiektów o konstrukcji drewnianej, wpisanych do rejestru zabytków.

4.       Osobą posiadającą kwalifikacje określone w art. 37 e ust.1 Ustawy z dnia 23 lipca 2003r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2022r. poz. 840 ze zm.), mogącej kierować badaniami archeologicznymi bądź samodzielnego wykonania tych badań.

 

7.         Wykaz oświadczeń i dokumentów, jakie mają dostarczyć oferenci w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu:

7.1.    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków dopuszczających:

1.    W zakresie określonym w podpunkcie 6.1. – spełnia/nie spełnia w zależności od treści oświadczenia oraz dostarczenia odpowiednich dokumentów potwierdzających wiarygodność takiego oświadczenia (lista zrealizowanych robót wraz z potwierdzeniem ich należytego wykonania – np. w formie protokołów odbioru, zaświadczeń urzędowych, listów rekomendacyjnych podpisanych przez inwestora itp.)

2.    W zakresie określonym w podpunkcie 6.2. – spełnia/nie spełnia w zależności od treści oświadczenia oraz dostarczenia odpowiednich dokumentów potwierdzających wiarygodność takiego oświadczenia (dane wskazywanej osoby/wskazywanych osób wraz z kopią dokumentów potwierdzających uprawnienia).

7.2.   Oferta, która nie spełnia któregokolwiek z warunków określonych w punkcie 6 powyżej z uwzględnieniem sposobu ich udokumentowania zgodnie z opisem zawartym w niniejszym punkcie 7, zostanie odrzucona ze względów formalnych i nie będzie analizowana merytorycznie. Zamawiający odrzuci również ofertę w przypadku, gdy na wezwanie Zamawiającego oferent nie dostarczy dokumentów potwierdzających wiarygodność oświadczeń. W przypadku odrzucenia oferty, oferentowi nie przysługuje żadne roszczenie wobec Zamawiającego.

 

8.         Miejsce oraz termin i sposób składania ofert:

8.1.   Ofertę należy złożyć w zamkniętej zaadresowanej kopercie z dopiskiem „Remont i rewaloryzacja kościoła pw. św. Marcina w Linówcu”, w terminie do dnia 4 grudnia 2023r. do godz. 11.30, w siedzibie Urzędu Gminy Orchowo, ul. Kościuszki 6, 62-436 Orchowo – osobiście w sekretariacie (1 piętro) lub listownie.

8.2.   Otwarcie ofert jest jawne i nastąpi w dniu 4 grudnia 2023r. o godzinie 11.45 w siedzibie Urzędu Gminy Orchowo ul. Kościuszki 6 62-436 Orchowo.

8.3.   Zawiadomienie o złożonych ofertach i wyborze najkorzystniejszej oferty zostanie umieszczone na stronie BIP Gminy Orchowo.

 

9.         Rozstrzyganie sporów:

9.1.   Ewentualne spory w relacjach z wykonawcami o roszczenia cywilnoprawne w sprawach, w których zawarcie ugody jest dopuszczalne, poddane zostaną mediacjom lub innemu polubownemu rozwiązywaniu sporu przed Sądem Polubownym przy Prokuratorii Generalnej Rzeczypospolitej Polskiej, wybranym mediatorem albo osobą prowadzącą inne polubowne rozwiązanie sporu.

 

10.     Informacje dodatkowe:

10.1.         Dodatkowych informacji udziela:

W sprawach merytorycznych:

Ks. Mariusz Koronowski – Proboszcz Parafii – tel. 601530242

W sprawach proceduralnych

Jolanta Lange – Inspektor w UG Orchowo – tel. 63 2684090 wew. 26

 

11.     Załączniki:

11.1.          Formularz oferty

11.2.          Oświadczenie o dysponowaniu osobami

11.3.          Oświadczenie o wykonanych robotach

11.4.          Wzór umowy

11.5.          Dokumentacja techniczna

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

Załączniki

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 03 listopada 2023 13:48
Dokument wprowadzony do BIP przez: Jolanta Lange
Ilość wyświetleń: 302
13 grudnia 2023 10:25 (Jolanta Lange) - Dodanie załącznika [wybor_oferty07688220231213092741.pdf] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
05 grudnia 2023 16:29 (Jolanta Lange) - Dodanie załącznika [inf_z_otwarcia_ofert07659720231205153259.pdf] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
03 listopada 2023 13:53 (Jolanta Lange) - Dodanie załącznika [przedmiar_robot.pdf] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
Zatrzymaj banner przewijany
Nowy BIP Gminy Orchowo ::Nowy BIP Gminy Orchowo ::