Orchowo, dnia 14.11.2023r.
POSTĘPOWANIE ZAKUPOWE
1. Nazwa i adres Zamawiającego:
Parafia pw. Wszystkich Świętych w Orchowie
ul. Ks. Nikodema Siega 2
62-436 Orchowo
Zaprasza do udziału w postepowaniu na:
„Kompleksowa konserwacja i restauracja ołtarza bocznego św. Józefa, ambony i chrzcielnicy w kościele parafialnym p.w. Wszystkich Świętych w Orchowie”
2. Przedmiot zamówienia:
2.1. Przedmiotem prac jest kompleksowa konserwacja i restauracja ołtarza bocznego p.w. św. Józefa (bez dużego obrazu) oraz ambony i chrzcielnicy znajdujących się w drewnianym kościele parafialnym z ok. 1789r. p.w. Wszystkich Świętych w Orchowie. W ramach zadania przewidziano pełną konserwację techniczną i zabiegi estetyczne, które przywrócą wyposażeniu estetykę możliwie zbliżoną do założeń autorskich.
Etapy prac przy ołtarzu:
- demontaż elementów,
- transport zdemontowanych elementów do pracowni konserwatorskiej,
- badania odkrywkowe w celu ustalenia warstw wtórnych,
- oczyszczenie ołtarza z zabrudzeń powierzchniowych,
- dezynsekcja i odrobaczenie obiektu oraz impregnacja,
- zabezpieczenie odwrocie ołtarza środkiem do konserwacji surowego drewna,
- usunięcie pomalowań,
- wzmocnienie połączeń oraz scalenie ułamanych elementów,
- odtworzenie brakujących elementów, wymiana desek, flekowanie, prace snycerskie,
- uzupełnienie ubytków zaprawy,
- nałożenie werniksu pośredniego na zachowaną polichromię i nowe grunty,
- rekonstrukcja ubytków warstwy pozłoty w technice oryginalnej materiałami szlachetnymi,
- wykonanie uzupełnień warstwy malarskiej,
- nałożenie werniksu końcowego akrylowego satynowego,
- montaż obiektów w kościele.
Etapy prac przy obrazach:
- oczyszczenie odwrocie,
- oczyszczenie lica z brudu,
- usunięcie pociemniałego werniksu,
- uzupełnienie ubytków płótna i prostowanie,
- konsolidacja warstwy malarskiej,
- uzupełnienie gruntów oraz opracowanie faktury,
- pokrycie obrazu werniksem retuszerskim,
- uzupełnienie warstwy malarskiej farbami o spoiwie ketonowym,
- nałożenie werniksu końcowego satynowego,
- w razie potrzeby dublaż obrazów.
2.2. Zakres robót został szczegółowo określony w programie prac konserwatorsko-restauratorskich – w załączeniu.
2.3. Prace należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami dotyczącymi przedmiotu zamówienia, w szczególności zgodnie z ustawą z dnia 23 lipca 2003r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami. Prace muszą zostać wykonane wyłącznie z użyciem materiałów wysokiej jakości, przeznaczonych do pracy przy zabytkach i dostosowanych do przedmiotu zamówienia. Oferenci zobowiązani są do przedstawienia na żądanie Zamawiającego listy materiałów (rodzaj materiału, producent oraz oznaczenie pozwalające jednoznacznie zidentyfikować materiał), które planują wykorzystać przy prowadzeniu prac. Weryfikacja dopuszczenia przedstawionych materiałów oraz ewentualnych zamienników dokonana zostanie przez uprawnionego przedstawiciela Zamawiającego. Dla uniknięcia wątpliwości dodaje się, że Zamawiający nie narzuca zastosowania materiałów konkretnych producentów, a badać będzie wyłącznie walory jakościowe propozycji oraz ich dostosowanie do przedmiotu zamówienia.
2.4. Złożenie oferty wiąże się z zobowiązaniem do wykonania prac zgodnie ze wszelkimi przepisami prawa (prawo budowlane, w tym przepisy wykonawcze dotyczące BHP, zabezpieczenia miejsca wykonywania prac, zastosowania stosownych oznaczeń itp.) oraz do fizycznego udziału w odbiorach. Po stronie Zamawiającego leży wyłącznie wykonywanie obowiązków inwestora, które zgodnie z prawem mogą być wykonywane przez inny podmiot.
2.5. Każdy etap prac musi zostać uzgodniony z konserwatorem zabytków.
2.6. Oferent, w przypadku wyboru jego oferty, udzieli gwarancji umownej na wykonane prace na okres nie krótszy niż 5 lat.
3. Tryb udzielenia zamówienia:
3.1. Zamówienie jest dofinansowane ze środków Rządowego Programu Odbudowy Zabytków na podstawie wstępnej promesy nr Edycja2RPOZ/2023/2163/PolskiLad
3.2. Niniejsze postępowanie zakupowe nie podlega przepisom Prawa zamówień publicznych.
3.3. Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia postępowania na każdym jego etapie, bez podania przyczyny.
3.4. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wystąpienia z zapytaniem dotyczącym dodatkowych informacji, dokumentów lub wyjaśnień w szczególności w związku z weryfikacją oświadczeń złożonych przez oferentów.
3.5. W uzasadnionych wypadkach, w każdym czasie, przed upływem terminu składania ofert, Zamawiający może zmodyfikować lub uzupełnić treść zaproszenia do składania ofert.
3.6. Niniejsze zaproszenie do składania ofert nie zobowiązuje Zamawiającego do zawarcia umowy.
3.7. Złożenie oferty jest jednoznaczne z zaakceptowaniem bez zastrzeżeń treści niniejszego zapytania ofertowego.
3.8. Każdy oferent może złożyć tylko jedną ofertę.
4. Termin realizacji zamówienia:
4.1. Przewidywany termin wykonania zamówienia: 10 miesięcy od podpisania umowy.
5. Opis sposobu przygotowania oferty:
5.1. Oferent powinien sporządzić ofertę w języku polskim na formularzu ofertowym załączonym do niniejszego zapytania (załącznik nr 1 do postępowania zakupowego).
5.2. Ofertę należy dostarczyć do siedziby Urzędu Gminy Orchowo, ul. Kościuszki 6, 62-436 Orchowo; w zamkniętej kopercie z opisem: „Kompleksowa konserwacja i restauracja ołtarza bocznego św. Józefa, ambony i chrzcielnicy w kościele parafialnym p.w. Wszystkich Świętych w Orchowie”
5.3. Do oferty należy załączyć: aktualny odpis z właściwego rejestru oraz wymagane oświadczenia.
5.4. Oferta musi być podpisana przez osobę lub osoby uprawnione do występowania w obrocie prawnym w imieniu oferenta, przy czym podpis musi być czytelny lub opisany pieczątkami imiennymi. Osoba podpisująca ofertę musi być upoważniona do reprezentowania Oferenta. W przypadku jeśli prawo reprezentacji nie wynika z publicznych rejestrów jak CEIDG albo KRS, oferta do której nie dołączono pełnomocnictwa będzie uznana za nieważną.
5.5. Oferty złożone po wyznaczonym terminie nie będą brały udziału w postepowaniu, zostaną zwrócone oferentom bez otwierania.
5.6. Zamawiający wezwie oferenta jednokrotnie do uzupełnienia oferty o brakujące dokumenty.
5.7. Kopie dokumentów muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez osobę/osoby składające ofertę.
5.8. Wykonawcy ponoszą wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.
5.9. Za termin złożenia oferty przyjmuje się termin dostarczenia oferty do Zamawiającego (nie decyduje data nadania listu poleconego), w tym godzinę dostarczenia.
6. Szczegółowe warunki wymagane od Wykonawcy:
6.1. Posiadają wiedzę i doświadczenie
Powyższe kryterium będzie uznane za spełnione w przypadku wykazania, że w okresie ostatnich 3 lat, licząc wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał z należytą starannością co najmniej jedną pracę konserwatorską lub restauratorską, o wartości co najmniej 150 000,00zł brutto przy obiektach wpisanych do rejestru zabytków ruchomych
6.2. Dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia
Powyższe kryterium będzie uznane za spełnione w przypadku wykazania, że oferent dysponuje:
1. Osobą posiadającą kwalifikacje dopuszczające określone w art. 37 a ust. 1 Ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2022r. poz. 840 ze zm.),
2. Osobą posiadającą odpowiednią wiedzę i doświadczenie. Powyższe kryterium będzie uznane za spełnione w przypadku wykazania, że oferent dysponuje osobą, która zrealizowała zadania w zakresie zadań dotyczących prac przy obiektach zabytkowych ruchomych, w tym:
- wykonała konserwację i restaurację co najmniej 6 ołtarzy drewnianych i polichromowanych w ostatnich 3 latach
- wykonała konserwację i restaurację co najmniej 10 obrazów w ostatnich 3 latach.
7. Wykaz oświadczeń i dokumentów, jakie mają dostarczyć oferenci w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu:
7.1. Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków dopuszczających:
1. W zakresie określonym w podpunkcie 6.1. – spełnia/nie spełnia w zależności od treści oświadczenia oraz dostarczenia odpowiednich dokumentów potwierdzających wiarygodność takiego oświadczenia (lista zrealizowanych robót wraz z potwierdzeniem ich należytego wykonania – np. w formie protokołów odbioru, zaświadczeń urzędowych, listów rekomendacyjnych podpisanych przez inwestora itp.)
2. W zakresie określonym w podpunkcie 6.2. – spełnia/nie spełnia w zależności od treści oświadczenia oraz dostarczenia odpowiednich dokumentów potwierdzających wiarygodność takiego oświadczenia (dane wskazywanej osoby/wskazywanych osób wraz z kopią dokumentów potwierdzających uprawnienia).
7.2. Oferta, która nie spełnia któregokolwiek z warunków określonych w punkcie 6 powyżej z uwzględnieniem sposobu ich udokumentowania zgodnie z opisem zawartym w niniejszym punkcie 7, zostanie odrzucona ze względów formalnych i nie będzie analizowana merytorycznie. Zamawiający odrzuci również ofertę w przypadku, gdy na wezwanie Zamawiającego oferent nie dostarczy dokumentów potwierdzających wiarygodność oświadczeń. W przypadku odrzucenia oferty, oferentowi nie przysługuje żadne roszczenie wobec Zamawiającego.
8. Miejsce oraz termin i sposób składania ofert:
8.1. Ofertę należy złożyć w zamkniętej zaadresowanej kopercie z dopiskiem „Kompleksowa konserwacja i restauracja ołtarza bocznego św. Józefa, ambony i chrzcielnicy w kościele parafialnym p.w. Wszystkich Świętych w Orchowie”, w terminie do dnia 15 grudnia 2023r. do godz. 11.30, w siedzibie Urzędu Gminy Orchowo, ul. Kościuszki 6, 62-436 Orchowo – osobiście w sekretariacie (1 piętro) lub listownie.
8.2. Otwarcie ofert jest jawne i nastąpi w dniu 15 grudnia 2023r. o godzinie 11.45 w siedzibie Urzędu Gminy Orchowo ul. Kościuszki 6 62-436 Orchowo.
8.3. Zawiadomienie o złożonych ofertach i wyborze najkorzystniejszej oferty zostanie umieszczone na stronie BIP Gminy Orchowo.
9. Rozstrzyganie sporów:
9.1. Ewentualne spory w relacjach z wykonawcami o roszczenia cywilnoprawne w sprawach, w których zawarcie ugody jest dopuszczalne, poddane zostaną mediacjom lub innemu polubownemu rozwiązywaniu sporu przed Sądem Polubownym przy Prokuratorii Generalnej Rzeczypospolitej Polskiej, wybranym mediatorem albo osobą prowadzącą inne polubowne rozwiązanie sporu.
10. Informacje dodatkowe:
10.1. Dodatkowych informacji udziela:
W sprawach merytorycznych:
Ks. Maciej Sarbinowski – Proboszcz Parafii – tel. 692179961
W sprawach proceduralnych
Jolanta Lange – Inspektor w UG Orchowo – tel. 63 2684090 wew. 26
11. Załączniki:
11.1. Formularz oferty
11.2. Oświadczenie o dysponowaniu osobami
11.3. Oświadczenie o wykonanych robotach
11.4. Wzór umowy
11.5. Dokumentacja techniczna
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Gminy Orchowo, ul. Kościuszki 6, 62-436 Orchowo, tel. (63) 2684090