Orchowo, 13.09.2024r.
WÓJT GMINY ORCHOWO
RPGND.K.271.14.2024
II ZAPYTANIE OFERTOWE
o wartości nieprzekraczającej kwoty 130.000 złotych
na: sporządzenie projektu Planu Ogólnego dla całej Gminy Orchowo (wraz z przeprowadzeniem całej procedury planistycznej).
1. ZAMAWIAJĄCY: Gmina Orchowo, ul. Kościuszki 6, 62-436 Orchowo,
NIP: 6671735111, REGON: 311019378, tel. (63) 2684090, e-mail: ug@orchowo.pl
2. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA: Przedmiotem zamówienia jest sporządzenie projektu Planu Ogólnego dla całej Gminy Orchowo – zwanym dalej „planem” (wraz z przeprowadzeniem całej procedury planistycznej).
3. SZCZEGÓŁOWY ZAKRES PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA: projekt planu będący przedmiotem zmówienia, należy wykonać zgodnie z obowiązującymi aktami prawnymi, w tym w szczególności z:
1) ustawą z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1130), zwanej dalej „ustawą u.p.z.p.”,
2) rozporządzeniem Ministra rozwoju i technologii z dnia 8 grudnia 2023 r., w sprawie projektu planu ogólnego gminy, dokumentowania prac planistycznych w zakresie planu oraz wydawania z niego wypisów i wyrysów (Dz. U. z 2023 r., poz. 2758),
3) ustawa z dnia 3 października 2008 r., o udostepnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach odziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112),
4) zgodnie z zapisami uchwały Nr IV/31/2024 Rady Gminy Orchowo z dnia 27.06.2024r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia planu ogólnego Gminy Orchowo,
5) z uwzględnieniem uwag zgłaszanych przez Zamawiającego w trakcie realizacji umowy i aktualnego orzecznictwa sądowego dotyczącego zagospodarowania przestrzennego,
6) innymi przepisami wynikającymi z odpowiednich aktów prawnych, mających odniesienie do przedmiotu zamówienia, m.in. dotyczącymi ochrony środowiska, ochrony zabytków, prawa wodnego, ochrony gruntów rolnych i leśnych, dróg.
4. W RAMACH UMOWY WYKONAWCA ZOBOWIĄZUJE SIĘ DO WYKONANIA NASTĘPUJĄCYCH CZYNNOŚCI:
Sporządzenie projektu planu zgodnie z przepisami ustawy u.p.z.p. w szczególności z przepisami art. 13a, 13b, 13c, 13d, 13e, 13f, 13g, 13h, 13i, 13j, 13k, 13m, które weszły w życie w dniu 24 września 2023 r. a, także przepisami wykonawczymi do tej ustawy w tym m.in.:
1) przygotowanie merytoryczne dokumentów formalno-prawnych (wymaganych ustawowo pism, zawiadomień, ogłoszeń i obwieszczeń: o przystąpieniu do opracowania planu, o przystąpieniu do konsultacji społecznych nad projektem planu i innych niezbędnych w ramach przedmiotu zamówienia, komunikatów dotyczących opracowań projektu planu, zestawień opinii i uzgodnień oraz współpracy przy prowadzeniu procedury oraz dokumentacji prac planistycznych;
2) przygotowanie materiałów i pism w celu uzyskania opinii i uzgodnień, w tym gminnej komisji urbanistyczno-architektonicznej, według rozdzielnika wskazanego przez Wykonawcę;
3) wprowadzenie ewentualnych zmian wynikających z uzgodnień, powtórzenie procedury w niezbędnym zakresie, jeśli będzie to konieczne, w razie potrzeby przygotowania treści zażaleń na postanowienia;
4) udziału fizycznego w spotkaniach otwartych, panelach eksperckich lub warsztatach, spotkaniach plenerowych, spacerach studyjnych, dyżurach projektanta, przeprowadzaniu wywiadów, przygotowania ankiet i geoankiet, zbieraniu uwag, prowadzeniu punktu konsultacyjnego (sposób, miejsce i termin ustalony z Zamawiającym) związanych z rozwiązaniami przyjętymi w projekcie planu w ramach prowadzonych konsultacji społecznych, w tym składania wyjaśnień osobom zainteresowanym (pisemnych lub ustnych);
5) przygotowanie (w porozumieniu z Zamawiającym) dokumentów, pism, ankiet, geoankiet, ogłoszeń, obwieszczeń, zawiadomień i innych w procedurze sporządzenia planu, określonej w art. 13i ust. 3 ustawy u.p.z.p., w tym w konsultacjach społecznych, o których mowa w art. 8i, 8j i 8k ustawy u.p.z.p.;
6) prezentacji projektu planu i uczestnictwa w konsultacjach społecznych na temat rozwiązań przyjętych w projekcie planu ogólnego (udział fizyczny), podczas posiedzeń gminnej komisji urbanistyczno-architektonicznej (udział fizyczny) oraz uczestnictwo w spotkaniach z udziałem radnych (komisjach rady gminy oraz sesjach – udział fizyczny);
7) sporządzenie uzasadnienia projektu planu zgodnie z art. 13h ustawy u.p.z.p.;
8) opracowanie danych przestrzennych do planu zgodnie z art. 67a ustawy u.p.z.p. (na różnych etapach opracowania planu);
9) przeprowadzenie strategicznej oceny odziaływania na środowisko, w tym sporządzenie prognozy odziaływania na środowisko dla projektu planu ogólnego zgodnie z przepisami ustawy o udostepnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach odziaływania na środowisko;
10) wykonanie opracowania ekofizjograficznego;
11) wprowadzenie do uchwały zatwierdzającej plan, zmian wynikających z rozstrzygnięć nadzorczych wojewody, ustosunkowania się do tych rozstrzygnięć (ewentualnie powtórzenie procedury w zakresie wymaganym przez wojewodę);
12) ustosunkowanie się do skarg wniesionych do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego i Naczelnego Sądu Administracyjnego;
13) Wykonawca zamówienia zobowiązuje się na własny koszt do pozyskania wszelkich materiałów i dokumentów, niezbędnych do prawidłowego wykonania przedmiotu umowy;
14) Wykonawca zamówienia odpowiedzialny jest za prawidłowe sporządzenie i skompletowanie dokumentacji planistycznej zgodnie z ustawą u.p.z.p., do przedstawienia wojewodzie w celu oceny zgodności z prawem i ogłoszeniu uchwały w wojewódzkim dzienniku urzędowym;
15) Wykonawca opracuje dodatkowo i przekaże Zamawiającemu przedmiot umowy w rozszerzeniu pliku SHAPE;
16) Wykonawca opracuje dodatkowo i przekaże Zamawiającemu, po zakończeniu całej procedury planistycznej oraz zatwierdzeniu jej przez Wojewodę, załącznik graficzny planu w formie papierowej w 2 egzemplarzach w skali minimum 1:10000;
17) Wykonanie innych czynności niezbędnych do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia.
5. TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIENIA: przekazanie kompletnej dokumentacji w celu podjęcia uchwały przez Radę Gminy Orchowo do 31.10.2025r.
6. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY: elementy obligatoryjne!
(Nie dopuszcza się składania ofert częściowych i wariantowych.)
1) Oferta w języku polskim na formularzu ofertowym – załącznik nr 1 do zapytania ofertowego;
2) Oświadczenie o łącznym spełnieniu wymogów przez Wykonawcę - załącznik nr 2 do zapytania ofertowego;
3) Referencje lub faktury potwierdzające wykonanie minimum 5 dokumentów planistycznych (tj. planów miejscowych lub studium lub ich zmiany w tym co najmniej jednego opracowania o powierzchni nie mniejszej niż 15 ha) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie.
7. SZCZEGÓŁOWE WARUNKI WYMAGANE OD WYKONAWCÓW:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy łącznie spełniają wymagania:
1) nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 7 ust. 9 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 507), dalej jako „ustawa”. Zgodnie z treścią ww. przepisu: „Przepisy art. 7 ust. 1-8 ustawy stosuje się do postępowania zmierzającego do udzielenia zamówienia publicznego oraz konkursów o wartości mniejszej niż kwoty określone w art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych lub z wyłączeniem stosowania tej ustawy”. Zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy „Z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu prowadzonego na podstawie ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych wyklucza się:
1) wykonawcę oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3;
2) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2023 r. poz. 1124, 1285, 1723 i 1843) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3;
3) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2023 r. poz. 120, 295 i 1598) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3.
2) Spełniają niżej określone warunki udziału w postępowaniu:
1) wykonali tj. ukończyli w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 5 opracowań polegających na sporządzeniu miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego lub studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego (dotyczy także opracowań dotyczących zmian planów lub studium) w tym co najmniej jednego opracowania o powierzchni nie mniejszej niż 15 ha, zakończonych publikacją w dzienniku urzędowym województwa. W oświadczeniu potwierdzającym spełnienie niniejszego warunku należy podać nr uchwały, daty uchwalenia i nazwę organu uchwalającego oraz datę publikacji oraz:
2) dysponują osobami posiadającymi uprawnienia do wykonywania przedmiotu zamówienia, w tym:
a) co najmniej jedną osobą, do sporządzenia planów ogólnych to jest osobą spełniającą wymogi określone w art. 5 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym w brzmieniu obowiązującym od 24 września 2023r.,
b) co najmniej jedna osobą spełniającą wymogi określone w art. 74a ustawy o udostepnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach odziaływania na środowisko. Wskazane osoby muszą posiadać aktualne uprawnienia zawodowe. Informację o osobach, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnego do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami należy podać przed zawarciem umowy.
8. OPIS KRYTERIÓW WYBORU WYKONAWCY: cena brutto waga kryterium 100%.
9. MIEJSCE ORAZ TERMIN I SPOSÓB SKŁADANIA OFERT:
Ofertę można przekazać tylko i wyłącznie:
1) Osobiście do siedziby Urzędu Gminy Orchowo ul. Kościuszki 6, 62-436 Orchowo w zamkniętej kopercie z dopiskiem „Plan ogólny”;
2) Pocztą tradycyjną na ww. adres urzędu z dopiskiem „Plan ogólny”.
Termin składania ofert do 23.09.2024r. do godz. 12:00. Otwarcie ofert nastąpi o godz. 12:15 w sali posiedzeń urzędu na I piętrze.
10. INFORMACJE DODATKOWE:
Zamawiający zastrzega sobie prawo nie wybrania żadnej oferty bez podania przyczyny.
Osoba do kontaktu Piotr Bukowski tel. (63) 268-40-90 wew. 31 lub 722-323-327 email pzp@orchowo.pl
11. ZAŁACZNIKI:
1. Formularz oferty cenowej.
2. Oświadczenie oferenta.
Wójt Gminy Orchowo
/-/ Grzegorz Matkowski
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Gminy Orchowo, ul. Kościuszki 6, 62-436 Orchowo, tel. (63) 2684090